Monday, 30 July 2012

MERDEKA OH MERDEKA

Kenapa kepala gua rase kelam tetibe bila terpandang logo Merdeka 2012 ni.. Hah, rasanya 1Malaysia sudah tengok bagaimana uniknya logo terbaharu pra pilihanraya ni. Sudahlah berslogankan 'Janji Ditepati', rekacipta pulak macam tah apa-apa. Haiiisssssh, terok betol Pak Menteri ni..

Gua sebagai pendokong tegar kerajaan pun rasa malu bila tengok logo ringkas cenggini. Itu belum lagi campur ngan lagu rasmi 'Janji Ditepati' yang memang berbaur politik.

Masalah kerajaan, tak jaga benda camni. Tapi yang nyata benda-benda gini lah yang boleh menaikkan api kemarahan rakyat terhadap pemerintah.

Mohon gomen tukar logo baru. Kesian gua sokong gomen...


Tahun ni, gua selebret Merdeka pakai logo yang gua bikin sendiri. Mudah-mudahan gomen tak marah gua...

No comments:

Post a Comment