Wednesday, 14 December 2011

Leleh Berombak Rindu

Waah, satu negara sedang dilanda fenomena filem ONGBAK  OMBAK RINDU. 
Wa sebagai seorang penyamun bertauliah, memang tak laa nak tengok cite canggini. Wa siap mencerca lagi kawan-kawan wa yang ajak gi tonton cite ni. Memalukan kaum laa kate wa. Malukan keturunan segala bagai.

Tapi kan, semalam wa tewas. Terpedaya serta terpengaruh dengan ajakan besfrem. Dalam keterpaksaan, wa melayan cite arahan Osman Ali ni. Dah pasang niat siap-siap, aku x akan tergoda ngan jalan cite die. Tergoda ngan Lisa Surihani mungkin. 

"Tuhan tolong, lembutkan hati dia..."


Mula je tayangan, wa menten rilek. Tiada yang perlu dikagumkan. Macam biasa, cam cite melayu lain. Cam Tentang Dhia, cam Soffiya, cam Cinta Elisa.. Tapi bile masuk part keikhlasan Izah (Maya Karin) yang merayu rayu minta Aris (Aaron Aziz) menikahinya, disitu ketacingan bermula. Tersentuh dengan keikhlasan dan redha dalam dirinya. Wawawahhh, wa pandang kiri kanan masing-masing dah leleh. Wa tak ade laa leleh kat mata, leleh dalam ati sudeyh..

Keseluruhan, terbaik ! Wa cakap terbaik sebab ini kali pertama wa tgk cite cinta air mata kat wayang... Tau kat nenek wa, mampus kene kutuk nih... sekian..

"REDHA ITU IKHLAS, PASRAH ITU MENYERAH"...

No comments:

Post a Comment