Tuesday, 20 September 2011

Manisnya Gadis Itu...

Semalam, selesai tugasan seharian sebagai seorang penyamun, wa menapak di kedai makan. Kedai makan biasa je. Penyamun x makan kat hotel. Sedang wa lepak makan dengan kawan samunan wa, wa terperasan kat meja depan wa tu ada sorang gadis chantek bersama kawannya yang tak berapa chantek. Biase laa kan, orang chantek selalu berkawan dengan orang tak chantek. Motifnye, xnak orang lain pandang kawan dia chantek. Bia dia sorang je nampak chantek. Ada unsur ilusi optik disitu...

Tapi gadis itu serius chantek. Serius beb, terlopong laa wa pandang dia. Berbaju kurung putih suci, bertudung ayu kaler ijau pucuk pisang. Makan sopan santun. Berbeza dengan kawan beliau yang agak ganas masa makan. Sesuai laa ngan orangnya ye dak.

Wa sambung celita terlopong. Memang beb ! sehingga entri ini ditulis, wa masih terlopong teringatkan keayuan dan kechantekan beliau. Perggghhhh, chantek ya amat.


Celita mata, memang mata wa tak berkelip laa. Asyik pandang dia je. Makan pun wa lupa macam mana nak suap nasik guna jari. Lupe gune jari yang mana. Sudahnya wa suap nasik guna jari anak gabung ngan jari telunjuk. Susahhh wooo, tapi wa telan jugak.

Ekceli la kan, ada sesuatu yang lain penampilan gadis tu dari pandagan wa. Lain beb. Lain bebenor kate orang Manjong. Wa usha punya usha, akhirnya saat yang wa nanti telah tiba. Gadis itu sama ada sengaja atau tak sengaja pandang muka wa. Uhuk uhuk, terbatuk 14 wa saat itu. Ada gadis pandang muka wa. Memang syok giler la. Muka wa ni memang jarang laa orang pompuan nak usha. Tak hensem, jambang x terurus, mata merah sebelah, rambut depan kerinting belakang botak. Stended penyamun laa kan... Memang bonus laa kalo ada yang pandang jugak. 

Berbalik kepada celita gadis yang unik ni, wa terussssss pandang. Sesekali gadis itu menjeling balik. Wa memang syiookk tak hengat dah. Sekali lagi dia pandang wa, wa nak ukir secebis senyuman kat dia.. Yessss, dia pandang lagi dan otometikeli senyuman manis wa ukir. Walaupon wa tak reti senyum. Yang best tak hengatnya, dia senyum balik tauuu.. Wa rasa wa tak bertepuk sebelah tangan dah. Kali ni wa nekad, sekali lagi dia senyum wa akan jalan dengan selamba untuk ke meja beliau.

Meme r.. Meme gadis chantek itu senyum kat wa. Hati wa membuak-buak. Wa perlu ke mejanya untuk mengatakan sesuatu yang terbuku di hati wa ini. Perasaan ingin berkata-kata ini perlu wa lunaskan jugak agar ia tidak jadi satu penyesalan dalam diri wa kelak. Wa check line, usha buat kali penghabisan, senyuman si gadis tu bertambah manis, bertambah-tambah manja. Seolah-olah memanggil-manggil wa ke meja beliau secepat mungkin..

Tanpa berfikir panjang wa terus berjalan gaya Christiano Ronaldo ke meja beliau. Muka wa masa tu wa dah kontrol abis-abisan. Nampak persis Aaron Aziz kalo lu orang tengok. TEruussss wa ke meja yang mengambil masa 8 saat tidak termasuk masa bangun dari kerusi. 

Ketibaan wa ke meja beliau disambut dengan satu lagi senyuman manja menampakkan barisan gigi beliau yang tersusun rapi dan menunjukkan yang beliau menerima wa dengan hati terbuka. Wa nekad.. Wa nak luahkan jugak !

"Errmm, cik. Maaf ye, gigi cik adik ada kulit lada laa. Besar woo, besar penumbuk... HAHAHAHAHAHAHA"......

Wa kembali ke meja wa untuk menyambung hidangan yang tak habis lagi. Selesai tugas wa.







6 comments:

  1. Hahahaha...jahat wea...msti gadis 2 da malu nk mkn kat situ hahaha..

    ReplyDelete
  2. addoiiii!! memang senghal gile... mau jek aku lempang! hahaha..=)

    ReplyDelete
  3. Nurul Are Inn:
    kehkehkehkeh.... gadis tu mungkin nyesai seumur idup sebab layan senyuman seorang penyamun...

    Bluewendy: hahaha, lu mau lempang wa ke mau lempang gadis chantek tu? hahaha

    ReplyDelete
  4. ngabe laaaa
    lw wa jadi puey tuh
    40 hari 40 mle xjejok tanoh !

    ReplyDelete
  5. hahaha
    lu memang sial la penyamun.
    ratna ckp 40 hari. law wa, wa tedang je lu punya prevet pat

    ReplyDelete
  6. siot betul la.
    nanges kene camni

    ReplyDelete