Monday, 25 July 2011

Salah Abang ke?

Saya sering kali bergaduh dengan kekasih hati saya. Saya juga tidak tahu mengapa. Ada kalanya tiba-tiba si dia merajuk dan mengelakkan diri daripada saya. Saya sayangkan dia. Bagaimana saya ingin mengurangkan pergaduhan dan perselisihan kami? Apakah sebab si dia menyalahi saya?
Dalam hubungan mana yang tidak ada perselisihan faham? Sedangkan lidah lagi tergigit. Inikan pula suami isteri, tunang tunangan, antara kekasih. Jadi, kali ini PakarCinta menyenaraikan beberapa sebab atau isu di pihak lelaki yang menjadi punca utama putusnya sesebuah hubungan cinta itu. Ini adalah perkara biasa dalam setiap lelaki biasa yang ada pada masa kini.
3783243684 ca0bcabbb41 Salah Abang Ke?

1. Menipu
Menipu adalah “pembunuh” utama dalam sebuah perhubungan. Ia umpama ledakan gunung berapi yang meletus hebat. Ada yang menipu untuk “menyelamatkan” sebuah perhubungan, namun mereka tidak mahu hati pasangan terluka. Sesetengah orang tidak dapat menerima bahawa hati mereka telah dipermainkan.

2. Harapan / Kebebasan
Ada pasangan meletakkan harapan yang sangat tinggi kepada pasangannya malah mereka bergantung penuh kepada pasangan. Ada lelaki menyukai hal ini tetapi ada juga yang sebaliknya. Di sinilah timbulnya konflik yang mungkin menyebabkan hubungan terputus di tengah jalan. Ada pula lelaki yang inginkan kebebasan, tetapi dikongkong. Hal-hal beginilah membuatkan perhubungan tersekat.
 Salah Abang Ke?
3. Terlalu Memikirkan Aspek Perkahwinan
Perhubungan yang sihat biasanya berlangsung dalam suasana yang sangat harmonis. Ia perlu diisi dengan kasih sayang dan sikap saling memahami. Bila semua ini ada barulah perhubungan boleh sampai ke peringkat serius. Tapi sesetengah wanita, yang baru saja berkenalan terus saja mengharap akan ia berakhir dengan perkahwinan. Mereka takut jika perhubungan dijalinkan hanya sia-sia sahaja. Jadi kalau timbulnya konflik ini, perhubungan boleh menjadi putus.

4. Mengungkit Hal Yang Lalu
Menjadi kepantangan bagi sesetengah orang untuk mengungkit hal-hal yang lepas. Apatah lagi jika mengungkit akan kekasih lama. Belajarlah dari kesilapan, jangan mengungkit kisah lalu kalau anda sayangkan perhubungan.

couple arguing 226655a Salah Abang Ke?

5. Berbeza Pendapat
Dalam menjalin sebuah perhubungan, perbezaan pendapat memang sering terjadi. Kita mempunyai idea yang berbeza dengan pasangan dan hal-hal inilah yang membuatkan pasangan sering berbalah. Ada yang mempunyai cita-cita tetapi tidak dapat ditunaikan hanya kerana pasangan tidak mengizinkan. Itu adalah antara perkara yang boleh membantutkan sesebuah perhubungan.

6. Status Yang Tinggi
Ada sesetengah pasangan sangat gembira dengan perhubungan yang dijalinkan. Mereka sangat bahagia namun ada sesetengahnya begitu mementingkan status diri. Mereka memilih pasangan yang dirasakan sangat sesuai dengan diri mereka.

104 Salah Abang Ke?

7. Hal-hal Yang Menyakitkan Hati
Ada perkara yang dibuat oleh pasangan memang menyakitkan hati. Malah sanggup melakukan hal-hal yang tidak sepatutnya semata-mata mahu menyakiti hati orang lain. Jadi kalau inilah yang terjadi, hubungan anda pasti tidak akan bertahan lama.

8. Kehidupan Yang Sangat Mendesak
Ada sesetengah pasangan memang suka menyusahkan pasangannya. Mereka sering memberikan masalah dengan membuat pelbagai perkara hingga ia menyakiti hati pasangan. Kehidupan yang sangat terdesak ini adakalanya membuatkan perhubungan tidak berlangsung dengan baik.

9. Kawan-kawan dan Keluarga
Tidak mustahil, kawan-kawan dan keluarga juga boleh membuatkan sebuah perhubungan menjadi tidak stabil. Pengaruh dari kawan-kawan dan keluarga boleh mempengaruhi keputusan. Jangan salah sangka, pada orang yang anda sayang.
AdininNNurul Nikah120 Salah Abang Ke?
Love means always saying you’re sorry. Nobody will ever be perfect enough to never make mistakes. This is why love cannot possibly be never having to say your sorry unless you only love yourself. If you really love somebody it should mean always saying your sorry yet knowing that you never have to.
disamun dari : http://pakarcinta.com/blog/salah-abang-ke/

Friday, 22 July 2011

you took my heart away




Living in a world so cold,you were there to warm my soul..you came to mend a broken heart,you gave my life a brand new start and now..i'm in love... ~you become the meaning of my life~ ♥


Thursday, 21 July 2011

Siapa Yang Paling Malas


Dalam satu negara berdekatan dengan Banjaran Apes, ada sebuah negeri yang dinamakan sebagai Negeri Lesu. Entah dari mana datangnya nama itu. Mungkin juga kerana segenap lapisan rakyat dari hamba abdi, artisan, bangsawan, jelitawan dan pemerintahan mempunyai satu tabiat pelik iaitu selalu lesu. 

Dalam bahasa negara kita Malaysia, lesu boleh dikaitkan dengan sikap malas. Jadi orang negeri Lesu ni memang malas kot.

Pada suatu hari sultan Lesu boring tak tau nak buat apa. Lantas dia terpikir satu idea menarik untuk memeriahkan istana. Terus dipanggilnya Bendahara untuk mengumumkan kepada rakyat bahawa satu pertandingan mencari orang paling malas akan diadakan beberapa minit dari sekarang.

Bebondong-bondong rakyat datang mencuba nasib. Sesi audition diadakan terlebih dahulu oleh barisan pembesar-pembesar yang sememangnya mempunyai rekod kerja malas, selalu punch card lambat dan selalu tido dalam opis. Setelah beberapa minit audition diadakan (beberapa minit je sebab mereka semua malas), akhirnya tibalah aksi final yang bakal ditentukan juaranya oleh Sultan.

Ketiga-tiga mereka menghadap Sultan di balai utama.

Sultan   : Oh ini laa finalis-finalis pencarian orang paling malas ye. Tahniah berjaya masuk final.

Calon-calon : Ye Tuanku, ampun tuanku (sambil tangan malas diangkat ke muka).

Sultan   : Baik lah, kita taknak buang masa. Beta teruskan kepada kamu Calon1. Ceritakan tahap kemalasan kamu.

Calon1   : Ampun Tuanku. Patik ni memang malas Tuanku. Kalau nak makan apa-apa, akan ada orang tolong suapkan patik Tuanku. Kalau takde orang suap, walau beberapa hari, patik takkan makan Tuanku.

Sultan      : Oh, malas giler kamu ni.. Baik macam mana dengan Calon2?

Calon2    : Ampun Tuanku. Patik ni Tuanku, lagi malas. Malas berkilo-kilo dari Calon1 ni. Patik kalau nak makan, akan ada orang tolong kunyahkan. Patik telan je. Kalau takde orang kunyah, memang kompem patik tak makan la Tuanku.

Sultan       : Fullamakk ! Kamu lagi otai. Lagi legend. Sampai makan pun kene ada orang kunyah. Errrm, bagaimana kamu Calon3?

Calon3        : Patik nak cerita pun malas laa Tuanku. (sambung tidooo) zzzzzzzzzzzz...........!

SEKIAN


Tuesday, 19 July 2011

Friday, 15 July 2011

Monday, 4 July 2011

Skandal Langit Merah

Berhadapan dengan puak lu orang yang semakin hari semakin besar kepala membuatkan wa berasa sesuatu. Tidak sesekali wa rasa takut dan gentar dengan perubahan mendadak prinsip lu orang. Tidak juga rasa mahu mengalah. 

Cuma rasa menyesal, kenapa wa yang mulakan bende ni. Kenapa lu orang  yang wa ajak untuk turut serta dalam galur gerak ini. Kenapa wa percaya dengan kata-kata. Dan kenapa semua ini berlaku? Telah wa nyatakan hasrat, misi dan visi. Telah wa nyatakan tekad. Telah wa nyatakan juga legasi ini harus dikembangkan. DENGAN CARA YANG BETUL.

Tapi lu orang telah sesat. Lu orang telah terpesong. Lu orang memang ssemmbang !

Wa undur diri.....

Sunday, 3 July 2011